Del primer al darrer manuscrit: com reescriuen els escriptors

  • 20h
  • Presencial
  • novetat

La relació dels escriptors amb les seves obres és intensa: alguns prefereixen no mirar enrere, altres no paren de fer-ho, alguns són perfeccionistes fins a l'infinit, altres prefereixen que les obres es quedin com estan. ¿Quan es pot donar per acabada una obra? ¿Existeix realment la instància final on la obra llueix com un producte acabat i rodó?

 

  •      Ariadna Castellarnau /
  •    Aquest curs s'imparteix en: Català
  •    Les intervencions a classe es poden fer indistintament en Català o Castellà
360 el preu curs inclou la quota de soci de l'Ateneu Barcelonés corresponent a la durada del curs

 consulta els descomptes i les formes de pagament disponibles (aquí >>)

Grups de curs de l'edició actual

 

Ariadna Castellarnau

grup A1
Dimecres 19:00-21:00 h
Data d'inici: 17/10/2018
places disponibles

Edicions d'aquest curs

  • octubre-desembre
  • Les preguntes durant el procès de revisió. ¿On hem d’apuntar?
  • Llegir-nos amb valentia o la dificultat de ser honest amb un mateix.
  • L’arqueòleg d’històries: detectar la veritable història dins la brossa del primer manuscrit. El cas del Gran Gatsby.
  • L’hora de la veritat: el segon esborrany. Sota l’ombra de Patricia Highsmith
  • La suor en la senzillesa de les formes. Alice Munro i l’esforç imperceptible.
  • Hemingway i la recerca de la paraula correcta.
  • La revisió inacabable: John Gardner i Raymond Carver.
  • Val la pena l’esforç? Isaac Babel o la mula de carga.
  • Reescriptures encara després de la publicació. Marguerite Yourcenar i Opus Nigrum.
  • Entendre les bases de la reescriptura: reescriptura no és igual a correcció. Sovint es confonen, però la reescriptura implica un enfrontament sincer amb el text, un exercici d’humilitat per part de l’escriptor a fi de detectar aquelles parts del text que no són defensables i també aquelles que no convé tocar a fi que el resultat final no perdi la seva força.
  • Aprendre a ser autocrític sense autodestruir-se. Una part ben important del procès de reescriptura està relacionat amb la capacitat de llegir-se fredament i amb objectivitat, tot i que això no sempre és fàcil. Veurem com enfronten diferents escriptors els processos de reescriptura dels seus llibres.
  • Mitjançant casos pràctics. Cada escriptor encara la reescriptura a la seva manera i al llarg de les sessions anirem descobrint els diferents sistemes. Alguns fan fins a deu esborranys; altres, un cop publicada l’obra, segueixen corregint i encara hi ha escriptors que reencarnen un mateix text en diferents versions.
Els camps marcats amb asterisc (*) són obligatoris

Important

  • Aquest servei NO et compromet a matricular-te a cap curs.
  • Aquest servei NO implica cap tipus de reserva de plaça per a cap curs.
  • L'única finalitat d'aquest servei és que quan s'obri el període de matriculació per al curs que hagis triat, t'enviarem un correu electrònic com a recordatori.
Pots consultar informació sobre el tractament de dades personals a Política de privacitat
Els camps marcats amb asterisc (*) són obligatoris
*escriu aquí tots els dubtes que tinguis sobre aquest curs
Pots consultar informació sobre el tractament de dades personals a Política de privacitat