Novel·la I (en català) -virtual-

  • 90h
  • VT  CURSOS VIRTUALS 

Preu curs :

Si participes en línia
1.219,50 €

(Aquesta modalitat d'inscripció no requereix ser soci de l'Ateneu Barcelonès)

 Consulta els descomptes i les formes de pagament disponibles (aquí >>)

Segon curs virtual de l’Itinerari per a Narradors de l'Escola d'Escriptura, adreçat a l'alumnat que vol treballar un projecte personal de novel·la. Aprendràs un mètode per estructurar la teva novel·la, construiràs i enfortiràs el conflicte narratiu de la història, concebràs i desenvoluparàs els personatges i trobaràs el teu propi to i estil.


>  Consulta la metodologia dels nostres cursos virtuals asincrònics >>

  • DESCOMPTE DEL 5%
    Si formes part d'alguna de les més de 40 entitats col·laboradores de l'Escola obtens automàticament un descompte del 5%. Per tant, l'import a pagar serà de 1158,53 € (són 60,75 € d'estalvi).

  • FINANÇAMENT EN 3, 6 o 9 TERMINIS
    Pots finançar el pagament en 3, 6 o 9 terminis mitjançant el servei INSTANTCREDIT del Banc Sabadell, amb la possibilitat de pagar el primer termini en 30/60 dies. Pots fer el tràmit íntegrament en línia. Per a més informació, clica aquí: https://campusdescriptura.com/p/CA/Instantcredit-BancSabadell

  • Apunta't online clicant sobre el botó "EN LÍNIA · Inscriu't-hi!", aquí a sota, a l'apartat "Grup de curs de l'edició actual".

Grups de curs de l'edició actual

 

Per determinar

Grup AV1
CURSOS VIRTUALS
Virtual
Data d'inici: 14/10/2024

Edicions d'aquest curs

  • octubre-maig

Unitats didàctiques del curs virtual Novel·la I

UD1. El mètode: l'eina fonamental
UD2. Trenant el conflicte
UD3. Dins dels personatges
UD4. Personatges fascinants
UD5. La posada en escena
UD6. De la història a la trama
UD7. Harmonia entre trames i subtrames
UD8. L'escaleta o l'eina secreta
UD9. Els patrons de la imaginació i els arguments universals
UD10. El to i l'estil: escriure bé
UD11. El to i l'estil II: novel·lar bé
UD12. El principi de la novel·la
UD13. La part central de la novel·la
UD14. El final de la novel·la
UD15. Els diàlegs

  • Aprendre a planificar i estructurar una novel·la.

L'alumne finalitza el curs virtual Novel·la I amb:

  • La trama del seu projecte de novel·la (2 a 6 pàgines)
  • L’escaleta (llistat complet d'escenes de la novel·la, dividides per capítols o parts, amb una descripció d'entre 2 i 10 línies del contingut de cada escena)
  • Un mínim de 10 i un màxim de 50 pàgines escrites de la seva novel·la
  • El curs virtual té una durada de 8 mesos dividits en períodes d’aprenentatge de 15 dies (quinzenes didàctiques).
  • Cada quinzena té com base de treball cadascuna de les 15 unitats didàctiques del curs, així com els exercicis i les activitats relacionades.
  • El professorat del curs guiarà l'alumnat en l'elaboració dels exercicis i resoldrà tots els dubtes teòrics. La coordinació de cursos resoldrà les inquietuds vinculades a l'ús del campus virtual.
  • El professorat publicarà en el curs la correcció personalitzada dels exercicis mitjançant el sistema de videocorreccions. 

 

Cada unitat didàctica (UD) inclou:

  • contingut teòric amb exemples
  • un qüestionari didàctic
  • glossari de termes
  • bibliografia
     

Cada unitat pràctica (UP) inclou:

  • Proposta d'exercici d'escriptura
  • Lectures recomenades
  • Enllaços d'Internet recomanats (informació complementària)

 

Activitats:

  • Fòrums (per escrit) per debatre sobre els exercicis dels companys i companyes del curs, així com sobre les lectures proposades pel professorat
  • Videoxats grupals amb el professorat i l'alumnat, de caràcter optatiu i complementari
  • Tutories individuals amb el professorat a l'inici, la meitat i el final del curs

Adela Kohan, Silvia. Para escribir una novela. Alba editorial. 2012

Barthes, Roland. La preparación de la novela. Siglo XXI Editora Iberoamericana. 2006

Bell, James Scott. Conflict and suspense. Writer's Digest Books. 2011

Bobes Naves, María del Carmen. La novela. Síntesis, 1993.

Bradbury, Ray. Zen en l’art d’escriure. Viena Edicions. 2019.

Brody, Jessica. Save the Cat! Writes a Novel. Ten Speed Press. 2018

Cabré, Jaume. El sentit de la ficció. Proa. 2010.

Cabré, Jaume. Tres assaigs: El sentit de la ficcio. La matèria de l’esperit. Les incerteses. Proa. 2019

Cassany, Daniel. La cocina de la escritura. Barcelona, Anagrama, 1998

Chéjov, Antón. Sin trama y sin final. 99 consejos para escritores. Alba. 2005

Cohen, Richard. Cómo piensan los escritores. BlackieBooks. 2018.

Compagnon, Antoine. La segunda mano. Acantilado. 2020. Trad. Manuel Arranz;

Dillard, Annie. Viure escrivint. L’Altra Editorial. 2021

Eco, Umberto. Confesiones de un joven novelista. Lumen. 2011.

Seis paseos por los bosques narrativos, Ed. Alfabeto

Forster Edward Morgan. Aspectos de la novela. Debate. 2000.

Genette, Gérard. Figuras III. Lumen. 1989. Trad. Carlos Manzano;

Gomis, Lorenzo; Pérez, Jordi (Ed.) La cocina literaria. 63 novelistas cuentan cómo

Gornick Vivian. Cuentas pendientes. Reflexiones de una lectora reincidente. Sexto Piso. 2021.

Gotham Writers' Workshop, Escribir ficción. Alba. 2012. Trad. Jessica L. Lockhart

Highsmith, Patricia. Suspens. Com escriure una novel·la d’intriga. L’Altra Editorial. 2021 /Suspense. Cómo se escribe una novela de intriga. Anagrama. 1986

Highsmith, Patricia. Instituto Cervantes. Saber escribir. Madrid, Aguilar, 2006.

King, Stephen. Escriure. Memòries d’un ofici. L’Altra Editorial. 2018 / Mientras escribo. Debolsillo, 2021.

Kress, Nancy. Beginnings, Middles & Ends. Writer's Digest Books. 2011

Kundera, Milan. El arte de la novela. Maxi Tusquets. 2000

Le Guin Ursula K. Contar es escuchar. Círculo de tiza. 2018.

Lodge, David. El arte de la ficción. Península. 2017

Mainer, José Carlos. La escritura desatada. El mundo de las novelas. Temas de Hoy. 2000.

Martín, Andreu. Com escric. Les regles del joc. Ara Llibres, 2012.

McCann, Colum.50 Consejos para ser escritor.Seix Barral. 2017.

Mccullers, Carson. Entre la solitud i el somni. Notes sobre memòria, literatura i identitat. L’Altra Editorial. 2017

Mittelmark, Howard / Newman, Sandra. Cómo no escribir una novel·la. Seix Barral. 2010

Murakami, Haruki.De qué hablo cuando hablo de escribir.Tusquets. 2017.

Ortega, María José. Intriga y suspense. El gancho invisible. Alba. 2013.

Páez, Enrique. Escribir: manual de técnicas narrativas. Madrid, SM, 1998.

Pécher, Laure. Premier roman, mode d’emploi. Les ÉditionsZoé. 2012

Pennac, Daniel. Como una novela. Anagrama. 1993.

Percival, Anthony (ed.) Escritores ante el espejo. Estudio de la creatividad literaria.

Piglia, Ricardo. Teoría de la prosa. Eterna Cadencia. 2019;

Prose, Francine. Cómo lee un buen escritor. Técnicas de lectura de los grandes maestros. Crítica. 2007.

Rodari, Gianni. Gramàtica de la fantasia. Introducció a l’art d’inventar històries. La Butcaxa, 2016.


Roth Philip. ¿Por qué escribir? Ensayos, entrevistas, discursos (1960-2013). Literatura Random House. 2018.

Salter, James. L’art de la ficció. Sobre llegir i escriure. L’Altra Editorial. 2017

Sánchez Piñol, Albert. Les estructures elementals de la narrativa. La Campana 2021

Santoni Vanni. Para escribir hay que leer. Galaxia Gutenberg. 2021.

Serafini, María Teresa. Cómo redactar un tema. Didáctica de la escritura. Barcelona,

Sullà, Enric. Poètica de la narració. Empúries. 1996

Sullà, Enric. Teoría de la novela. Antología.Crítica. 1993

Truffaut, François. El cine según Hitchcock. Alianza. 2019

Vogler, Christopher. El viaje del escritor. Robinbook. 2002

Vonnegut, Kurt. Compadezcan al lector. Para escribir con estilo. Catedral. 2021.

Warthon Edith. Escribir ficción. Páginas de Espuma. 2011.

Wood, James. Los mecanismos de la ficción. Taurus. 2021
Els camps marcats amb asterisc (*) són obligatoris

Important

  • Aquest servei NO et compromet a matricular-te a cap curs.
  • Aquest servei NO implica cap tipus de reserva de plaça per a cap curs.
  • L'única finalitat d'aquest servei és que quan s'obri el període de matriculació per al curs que hagis triat, t'enviarem un correu electrònic com a recordatori.
Els camps marcats amb asterisc (*) són obligatoris
*escriu aquí tots els dubtes que tinguis sobre aquest curs

Què diuen d'aquest curs...