Cuento I (en castellano) -virtual-

  • 90h
  • VT  CURSOS VIRTUALS 
  •      Franco Chiaravalloti /
  •    Aquest curs s'imparteix en: Castellà
  •    Les intervencions en el curs es fan en Castellà

Preu curs :

Si participes en línia
1.148,00 €

(Aquesta modalitat d'inscripció no requereix ser soci de l'Ateneu Barcelonès)

 consulta els descomptes i les formes de pagament disponibles (aquí >>)

Segon curs de l’Itinerari virtual per a Narradors, adreçat a l'alumnat que vol conèixer i exercitar la tècnica específica d'escriptura de narracions breus, així com per qui desitja començar a elaborar el seu propi projecte de llibre de contes. A més, es proposarà la lectura i el debat de contes escrits pels narradors i narradores més emblemàtics de la tradició contemporània.

Consulta la metodologia dels nostres cursos virtuals >>

  • DESCOMPTE DEL 10%
    Si et matricules entre l'1 al 31 de juliol de 2022 obtens automàticament un 10% DE DESCOMPTE sobre el preu total del curs. Per tant, en aquest cas abonaràs 1033 € (són 115 € d'estalvi).

  • PAGAMENT EN 2 TERMINIS SENSE INTERÈS
    Si durant el juliol només fas el pagament de la primera meitat del preu amb descompte (és a dir, 516 €), t'assegures la plaça al curs. El segon termini (516 €) s'abonarà durant el setembre mitjançant domiciliació bancària.

  • Important: per matricular-se al curs virtual Cuento I cal haver cursat Narrativa (presencial dual o virtual).

  • Apunta't online clicant sobre el botó INSCRIU'T-HI!, aquí a sota, a l'apartat "Grup de curs de l'edició actual"

Grups de curs de l'edició actual

 

Per determinar

Grup AV1
CURSOS VIRTUALS
Virtual
Data d'inici: 24/10/2022
Vull fer les classes del curs:
EN LÍNIA

Edicions d'aquest curs

  • octubre-maig

Unidades didácticas del curso virtual Cuento I:

UD1. La construcción del cuento I. Pensar el cuento / El cuento y otras formas de narrativa breve
UD2. La forma del cuento / El concepto de cuento hasta el siglo XIX
UD3. La construcción del cuento II. El comienzo / Del cuento tradicional y popular al cuento infantil
UD4. La construcción del cuento. El desarrollo / La transición al cuento moderno. Poe
UD5. La construcción del cuento IV. El final / Chéjov como modelo
UD6. Las claves del cuento (I): el sentido de unidad y el efecto singular / El cuento norteamericano del siglo XX (I)
UD7. Las claves del cuento (II): la sencillez y la esencialidad / El cuento español desde el siglo XX hasta hoy
UD8. Las claves del cuento (III): la intensidad y la tensión / Cuento hispanoamericano del siglo XX hasta la actualidad
UD9. Las claves del cuento (IV): la significación y el doble nivel de interpretación / Otros autores imprescindibles
UD10. El libro de cuentos / El cuento de humor
UD11. El tiempo y el espacio del cuento / El cuento fantástico
UD12. El microrrelato / El cuento psicológico y el cuento de ideas
UD13. Los personajes del cuento / El cuento norteamericano del siglo XX (II)
UD14. El cuento infantil / El cuento policíaco y detectivesco / El cuento de ciencia ficción
UD15. La lectura de cuentos (propios y ajenos)

  • Aprender las técnicas narrativas propias del género y conocer los principales autores y tendencias.
  • El alumno finaliza el curso virtual Cuento I con una selección de 4 a 10 cuentos, que deberá presentar y enviar a la coordinación de cursos antes del inicio del siguiente curso del itinerario, el curso virtual Cuento II.
     
  • El curso virtual Cuento I tiene una duración de 8 meses, divididos en períodos de aprendizaje de quince días (quincenas didácticas).
  • Cada quincena tiene como base de trabajo una de las quince unidades didácticas del curso y sus actividades vinculadas.
  • El profesorado del curso guiará al alumnado en la elaboración de los ejercicios y resolverá todas sus dudas teóricas. La coordinación de cursos, por su parte, resolverá las inquietudes vinculadas al uso del campus virtual.
  • El profesorado publicará en el curso la corrección personalizada de los ejercicios mediante videocorrecciones.

 

Cada unidad didáctica (UD) incluye:

  • Contenido teórico con ejemplos
  • Un cuestionario didáctico
  • Glosario de términos
  • Bibliografía

Cada unidad práctica (UP) incluye:

  • Propuesta de ejercicio de escritura
  • Lecturas recomendadas
  • Enlaces recomendados  

Actividades:

  • Foros (por escrito) mediante el cual el alumnado comenta los ejercicios preparados por los compañeros y compañeras del curso, así como sobre las lecturas propuestas por el profesorado.
  • Videochats grupales entre el alumnado y el profesorado, de carácter optativo y complementario, en fechas señaladas.
  • Tutorías individuales con el profesorado en el inicio, la mitad y el final del curso. 

Amores, Montserrat (ed.). Relatos de humor. Ediciones Vicens Vives. 2006

Anderson Imbert, Enrique. Teoría y técnica del cuento. Ariel Letras. 2007

Andrés-Suárez, Irene. El microrrelato español. Una estética de la elipsis. Menoscuarto, 2010

Bachelard, Gaston. La poética del espacio. Fondo de Cultura Económica, 1983.

Berger, John. Modos de ver. Gustavo Gili, 2016.

Bloom, Harold. Cuentos y cuentistas. El canon del cuento. Páginas de Espuma, 2010.

Bradbury, Ray. Zen en l’art d’escriure. Viena Edicions, 2019

Chéjov Antón P., Sin trama y sin final, 99 consejos para escritores, Alba editorial, 2005

Codes, María José. Intriga y suspense. El gancho invisible. Alba Editorial. 2013.

Cortázar, Julio. Clases de literatura. Alfaguara, 2013.

  —Obra crítica. Volúmenes 2 y 3. Alfaguara, 1994.

Frölicher, Peter; Günter, Georges (ed.). Teoría e interpretación del cuento. Berlín: Peter Lang, Perspectivas Hispánicas. 1997

Grau, Isidre. L’arquitectura del conte. Godall Edicions. 2016

Highsmith, Patricia. Suspense. Cómo se escribe una novela de intriga. Anagrama. 2006

Ingram, Forrest L. Representative Short Stories Cycles of the Twentieth Century. Mouton and Co. 1971

King, Stephen. Escriure. Memòries d’un ofici. L’Altra editorial. 2018.

Knight, Damon. Creating short fiction. The classic guide. ‎St Martins Griffin Press. 1997.

Le Guin, Ursula K. Contar es escuchar. Círculo de tiza. 2018.

Mainer, José-Carlos. La escritura desatada. Menoscuarto, 2016.

Marina, José Antonio. Teoría de la inteligencia creadora. Anagrama, 2006

Martínez Fernández, José Enrique. La intertextualidad literaria. Cátedra, 2001

McKee, Robert. El guion. Sustancia, estructura, estilo y principios de la escritura de guiones. Alba. 2009

Nabókov, Vladimir. Curso de literatura europea. Ediciones B, 2009.

Paper de vidre (autoría col·lectiva) 24 contes al día, Godall Edicions, 2018

Piglia, Ricardo. Formas Breves. Anagrama. 2000

Propp, Vladimir. Morfología del cuento. Akal. 1998

Roas, David. Tras los límites de lo real. Una definición de lo fantástico. Madrid: Páginas de Espuma, 2011

Samperio, Guillermo. Cómo se escribe un cuento. Berenice, 2014

Tavares, Gonçalo M. Breus notes sobre literatura-Bloom. Edicions del Periscopi, 2016

Todorov, Tzvetan. Introducción a la literatura fantástica. Ciudad de México: Coyoacán, 2005

Wharton, Edith. Escribir ficción. Páginas de espuma. 2011.

Zapata, Ángel. La práctica del relato. Fuentetaja, 1999
Els camps marcats amb asterisc (*) són obligatoris

Important

  • Aquest servei NO et compromet a matricular-te a cap curs.
  • Aquest servei NO implica cap tipus de reserva de plaça per a cap curs.
  • L'única finalitat d'aquest servei és que quan s'obri el període de matriculació per al curs que hagis triat, t'enviarem un correu electrònic com a recordatori.
Pots consultar informació sobre el tractament de dades personals a Política de privacitat
Els camps marcats amb asterisc (*) són obligatoris
*escriu aquí tots els dubtes que tinguis sobre aquest curs
Pots consultar informació sobre el tractament de dades personals a Política de privacitat