Narrativa (en català)

Si t'agrada escriure aquest és el curs adient per a tu. Amb aquest curs de narrativa començaràs a dominar les eines per escriure una novel·la, un recull de contes o un assaig. Curs presencial de narrativa al centre de Barcelona!

1310 el preu curs inclou la quota de soci de l'Ateneu Barcelonés corresponent a la durada del curs

 consulta els descomptes i les formes de pagament disponibles (aquí >>)

Grups de curs de l'edició actual

 

Laia Aguilar

grup P2
Dimarts 10:00-13:30 h
Data d'inici: 16/01/2018
places disponibles

Mar Tomás

grup D2
Dijous 18:00-21:30 h
Data d'inici: 18/01/2018
places disponibles

Edicions d'aquest curs

  • octubre-juny
  • gener-juliol
  1. El narrador i el punt de vista I
  2. El narrador i el punt de vista II
  3. Dues estratègies narratives: dir i mostrar
  4. La distància narrativa i la ment dels personatges
  5. Les veus mimètiques: monòleg, soliloqui, diàleg, epístola
  6. El temps del relat
  7. Funcions de la descripció
  8. L’escena: elements constitutius i ritme
  9. Els personatges
  10. La trama I: el conflicte i el seu desencadenant
  11. La trama II: els punts de gir i la creació d’expectatives
  12. La trama III: tipus de trames
  13. La història: paràbola d’una idea. Paràboles possibles: el conte
  14. L’ús literari de la llengua
  15. La història: paràbola d’una idea. Paràboles possibles: la novel·la
  • Aprendre les tècniques de l’ofici d’escriptor.
  • Construir textos, històries i personatges al servei de les idees.
  • Aprendre a narrar literàriament contes, novelles o no ficció.
  • Aquest curs s’imparteix en català.
  • L'alumne lliurarà els exercicis en català. 
  • Exposició de cada un dels punts del programa.
  • Elaboració setmanal, per part de l’alumne, d’exercicis en què espractiqui el recurs literari exposat a classe.
  • Revisió i comentari a l’aula dels textos narratius produïts pels alumnes.
  • Anàlisi de les lectures proposades.
  • Aritzeta, Margarida. Diccionari de termes literaris. Edicions 62. 1996.
  • Ayats, Andreu. L’aventura de narrar. Octaedro. 2001.
  • Ayuso, Ana. El oficio de escritor. Suma de Letras. 2003.
  • Anderson Imbert, Enrique. Teoría y técnica del cuento. Ariel. 1999.
  • Bal, Mieke. Teoría de la narrativa. Cátedra. 1995.
  • Balló, Jordi; y Pérez, Xavier. La llavor inmortal. Empúries. 1995. / La semilla inmortal. Anagrama. 1997. 
  • Balló, Jordi; y Pérez, Xavier. Jo ja he estat aquí. Ficcions de la repetició. Empúries. 2005. / Yo ya he estado aquí. Ficciones de la repetición. Anagrama. 2005. 
  • Bloom, Harold. Com llegir i per què. Empúries. 2000. / Cómo leer y por qué. Anagrama. 2000.
  • Cabré, Jaume. El sentit de la ficció. Itinerari privat. Proa. 1999.
  • Cabré, Jaume. La matèria de l’esperit. Proa. 2005.
  • Borges, Jorge Luis. Arte poética. Seis conferencias. Crítica. 2005.
  • Bradbury, Ray. Zen en el arte de escribir. Minotauro. 2002.
  • Calvino, Italo. Por qué leer los clásicos. Tusquets. 1992. 
  • Cassany, Daniel. La cuina de l’escriptura. Empúries. 2002. / La cocina de la escritura. Anagrama. 2006.
  • Chéjov, Anton P. Sin trama y sin final. 99 consejos para escritores. Alba. 2005.
  • Diversos autors. Colección Guías del escritor. Alba. 
  • Diversos autors. Colección Manuales de escritura. Paidós. 
  • Diversos autors. Guía de premios y concursos literarios en España 2008-2009. Fuentetaja. 2008.
  • Eco, Umberto. Seis paseos por los bosques narrativos. Lumen. 1996.
  • Estébanez Calderón, D. Diccionario de términos literarios. Alianza. 1999.
  • Forster, E. M. Aspectes de la novel.la. Columna. 1995 / Aspectos de la novela. Debate. 2003.
  • Freixas, Laura. Taller de narrativa. Anaya. 1999. 
  • Gardner, John. El arte de la ficción. Fuentetaja. 2001.
  • Gardner, John. Para ser novelista. Fuentetaja. 2001.
  • Garrido Domínguez, A. El texto narrativo. Síntesis. 1996.
  • Gómez Redondo, F. Curso de iniciación a la escritura narrativa. Universidad de Alcalá. 2008.
  • Grau, Isidre. La maleta de l’escriptor. Rosa dels Vents. 2005.
  • Grau, Isidre. L’arquitectura del conte. Octaedro. 2001. 
  • Gubern, Román. Máscaras de la ficción. Anagrama. 2002.
  • Lodge, David. L’art de la ficció. Empúries. 2001. / El arte de la ficción. Península. 2006.
  • Mainer, José Carlos. La escritura desatada. El mundo de las novelas. Temas de Hoy. 2000.
  • Martín Taffarel, Teresa. Caminos de escritura. Octaedro. 2003.
  • Martín Taffarel, Teresa. El tejido del cuento. Octaedro. 2001.
  • Mayoral, Marina (coord.). El oficio de narrar. Cátedra. 1989.
  • McKee, Robert. El guión. Alba. 2002.
  • Montes, Felipe. Taller de escritura, 1303 ejercicios de creación literaria. Berenice. 2008.
  • Páez, Enrique. Escribir. Manual de técnicas narrativas. SM. 2007.
  • Pastor, Lluís. Escritura sexy. UOC. 2008.
  • Piccolo, Francesco. Escribir es un tic. Los métodos y las manías de los escritores. Ariel. 2008.
  • Prose, Francine. Cómo lee un buen escritor. Crítica. 2007.
  • Rilke, R. M. Cartes a un jove poeta. Columna-Proa Jove. 1996. / Cartas a un joven poeta. Alianza. 2006.
  • Roma, Pepa. La trastienda del escritor. Espasa Calpe. 2003.
  • Roth, Martin. El compañero del escritor. Robinbook. 2004.
  • Roth, Martin. Guía creativa del autor. Robinbook. 2007.
  • Samperio, Guillermo. Cómo se escribe un cuento: 500 consejos para nuevos cuentistas del siglo XXI. Berenice. 2008.
  • Sullà, Enric (ed.). Teoría de la novela. Barcelona. Crítica. 1996.
  • Vargas Llosa, Mario. Cartas a un joven novelista. Ariel. 1997.
  • Vargas Llosa, Mario. La tentación de lo imposible. Alfaguara. 2004.
  • Zapata, Ángel. La práctica del relato. Fuentetaja. 2003. 
  • Zapata, Ángel. El vacío y el centro. Fuentetaja. 2002.
Els camps marcats amb asterisc (*) són obligatoris

Important

  • Aquest servei NO et compromet a matricular-te a cap curs.
  • Aquest servei NO implica cap tipus de reserva de plaça per a cap curs.
  • L'única finalitat d'aquest servei és que quan s'obri el període de matriculació per al curs que hagis triat, t'enviarem un correu electrònic com a recordatori.
Els camps marcats amb asterisc (*) són obligatoris
*escriu aquí tots els dubtes que tinguis sobre aquest curs

Què diuen d'aquest curs...

Cursos relacionats