- Del conte de fades al gamebook: el joc i la història de la literatura.
- L'homo ludens: és el joc inherent a la humanitat? I a la cultura? Llegim, escrivim i expliquem històries perquè aprenem jugant?
- El tauler de joc: Realitat vs. Ficció, Rol i Regles del llenguatge.
- De l'avantguarda a l'Oulipo: corrents literaris relacionats amb el joc.
- La biblioteca lúdica indispensable: Carroll, Tolkien, Rodari, Queneau, Joyce, Cortázar, Brossa i altres "guanyadors".
- L'inici de tot: la literatura infantil i el fals crossover.
- Gamificació i Young Adult (Rowling, Collins, Cline).
- Extra life: el joc més literari (poesia, teatre, negra i experimental).
- El guió de videojocs i la retronarrativitat en els temps d'internet.
- Casos paradigmàtics: dels escacs a Ready Player One.
- El futur: el desafiament de la Realitat Virtual.
- Apropar-se a les principals obres literàries que han utilitzat el joc com a referent temàtic, simbòlic, retòric o estructural.
- Ensenyar a lectors, jugadors i escriptors a trobar, valorar i aprofitar els elements lúdics inherents a qualsevol text literari.
- Analitzar el fenomen de la gamificació i les aportacions narratives que es produeixen actualment des d'àmbits com el dels videojocs, les apps, el cinema, les sèries i les xarxes socials.
Formació impartida en català. Les lectures a realitzar i els comentaris dels alumnes es poden fer en català o en castellà. Es proposaran diferents lectures setmanals i una de transversal per a la qual s'intentarà portar almenys un convidat. Aquesta proposta formativa està pensada per a lectors interessats en el joc, gamers amb interessos literaris i escriptors amb ganes d'ampliar el seu repertori creatiu.
- Johan Huizinga. Homo ludens (Alianza).
- VV.AA. Extra Life (Errata Naturae).
- Iván Martín Rodríguez. Análisis narrativo del guion de videojuegos (Síntesis).
- Lewis Carroll. Alícia a través de l'espill (Quaderns Crema / Alianza).
- Julio Cortázar. Rayuela (Cátedra).
- Ernst Cline. Ready Player One (Ediciones B).
Preu curs :
Si participes en línia
340,50 €
(Aquesta modalitat d'inscripció no requereix ser soci de l'Ateneu Barcelonès)
Consulta els descomptes i les formes de pagament disponibles (aquí >>)