Gemma Pellicer     (Barcelona 1972)

 
  • Correctora d'estil i ortotipogràfica per a diferents editorials: RBA, Plataforma editorial, Malpaso, Ediciones del Lince, Crítica, etc.
  • Col·laboradora a l'empresa de serveis externs Víctor Igual-Àtona, la de continguts educatius DIGITAL TEXT, l'editorial COMPACT VERLAG de Munic, la Universitat de Barcelona Virtual (UBV) i com a redactora de manuals d'usuari a l'empresa Synera systems.
  • Crítica literària a les revistes Quimera i Turia.
  • Crítica literària en el suplement de cultura del diari Avui.
  • Articulista en les publicacions HispanismeS i Clarín.
  • Jurat, juntament amb l’Ana María Shua i l’Enrique Turpin, en la tercera edició del premi de microrelats en castellà que organitza la Microbiblioteca, de Barberà de Vallès, fallat el juny de l'any 2014.
  • En col·laboració amb Fernando Valls, coordinadora de la secció quinzenal Liebre por gato, que publica microrelats inèdits hispànics en el suplement literari Los diablos azules del diari digital infoLibre.
  • Llicenciada en Filologia Hispànica a la Universitat Autònoma de Barcelona (2000).
  • Llicenciada en Ciències de la Comunicació, especialitat en Periodisme, a la Universitat Autònoma de Barcelona (1996).
  • Diploma d'Estudis Superiors Especialitzats (DESE), després d'haver cursat els crèdits de docència del programa de doctorat en Filologia Hispànica (2004).
  • Màster en Ensenyament d'Espanyol per a Estrangers (E /LE), organitzat per l'Institut Cervantes, juntament amb la Universitat Autònoma de Barcelona (2001).

Llibres de microrelats

  • La danza de las horas, Eclipsados, Saragossa, 2012.
  • Maleza viva, Jekyll & Jill, Saragossa, 2016.


Llibres d’aforismes

  • Medidas extremas, Renacimiento, Sevilla, 2020. EN PREMSA.


Edicions de textos literaris

  • VV.AA., Siglo XXI. Los nuevos nombres del cuento español actual, Menoscuarto, Palència, 2010. Edició de Gemma Pellicer i Fernando Valls.
  • VV.AA., «Los microrrelatos de Confluencia. Una antología posible de la narrativa brevísima española actual», Confluencia (Universitat del Nord de Colorado, USA), vol. 28, núm. 1, 2012, pp. 164-189. Edició de Gemma Pellicer i Fernando Valls.
  • Lilian Elphick, El crujido de la seda, Menoscuarto, Palència, 2016. Edició de Gemma Pellicer.


Antologies que recullen els seus microrelats

  • VV.AA., Velas al viento. Los microrrelatos de La nave de los locos, Cuadernos del Vigía, Granada, 2010. Edición de Fernando Valls.
  • VV.AA., Mar de pirañas. Nuevas voces del microrrelato español, Menoscuarto, Palència, 2012. Edició de Fernando Valls.
  • VV.AA, La música de las sirenas, Consejo Editorial de la Administración Pública Estatal, Toluca (México), 2013. Edició de Javier Perucho.
  • VV.AA., Nocturnario, 101 imágenes y 101 escrituras, Editorial Nazarí, Granada, 2016. Collages de Ángel Olgoso i textos de varis autors. Amb pròleg de José María Merino.
  • VV.AA., Los pescadores de perlas. Los microrrelatos de Quimera, Montesinos, Barcelona, 2019. Edició de Ginés S. Cutillas.


Antologies que recullen els seus aforismes

  • VV.AA., Aforistas españoles vivos, Libros al Albur, Sevilla, 2015. Edició de José Luis Herrera.
  • VV.AA., Aforismos contantes y sonantes (Antología consultada), Asociación Cultural Letras Cascabeleras, Càceres, 2016. Edició de Manuel Neila.
  • VV.AA., Bajo el signo de Atenea, Diez aforistas de hoy, Renacimiento, Sevilla, 2017. Edició de Manuel Neila.
  • VV.AA., Verdad y media. Antología de aforismos españoles del siglo XXI (2001-2016), La isla de Siltolá, Sevilla, 2017. Edició de León Molina.
  • VV.AA., Concisos. Aforistas españoles contemporáneos, Cuadernos del Laberinto, Madrid, 2017. Edició de Mario Pérez Antolín. Amb pròleg de Carlos Aganzo.
  • VV.AA., Diccionario lacónico, Sequitur, Madrid, 2019. Edició de Miguel Catalán.
  • VV.AA., El cántaro a la fuente. Aforistas españoles para el siglo XXI, Apeadero de Aforistas y Thémata, Gnomon, Sevilla, 2020. Edició de José Luis Trullo i Manuel Neila.


Antologies que recullen els seus contes

  • VV.AA., Esas que también soy yo. Nosotras escribimos, Ménades, Madrid, 2019. Edició de Carmen Peire i Isabel Cienfuegos.