Marta Momblant     (Barcelona 1969)

 
  • Directora d’escena d’Òpera, i Teatre de Text i Gest. Des del 1991 ha dirigit una trentena d’espectacles presents sobretot a les cartelleres de Londres i Barcelona, destacant a The Gate Theatre i Southwark Playhouse de London i el Liceu de Barcelona; les seves produccions teatrals s’han assentat en textos d’Aristòfanes, Lorca, Kafka, Molière, Cervantes, Shakespeare... així com d’autors contemporanis, en anglès, castellà i català, per arreu.
  • Va viure a Londres on hi treballà per a la seva escena amb gran èxit de públic i crítica durant cinc anys, formant i dirigint una companyia Britànica & Internacional; i a Barcelona, entre d’altres estrenes en Teatre, Musical i Òpera, dirigeix al Gran Teatre del Liceu —Foyer—  l’espectacle líric-teatral: Remena Nena (2004). 
  • Assistent a la Direcció Escènica a l’Òpera i al Teatre en grans produccions nacionals i internacionals; entre d’altres escenaris, al Gran Teatre del Liceu de Barcelona; La Maestranza de Sevilla; Royal Opera House Covent Garden, London, Auditori de Santiago de Compostela, Battersy Arts Centre of London, durant les temporades 1989-1996.
  • Dramaturga i autora en narrativa, les seves obres estan publicades, estrenades i premiades —Guillem Nicolau 2009 i 2018—.
  • Guió i Direcció d’Escena al Documental de TV3 i PlayFiction Ana Maria Moix o la Passió per la paraula.
  • Direcció d’Espectacles Multidisciplinaris i de Teatre en Col•lectivitat i Happenings d’específica mirada en femení.
  • Disseny del Postgraduat English on Stage. Institut del Teatre de Barcelona, Diputació de Barcelona. 2016.
  • Pedagoga de les Arts Escèniques i escriptura dramàtica i narrativa en Català, Castellà i Anglès.
  • Llicenciada en Historia de l'Art per la Universitat de Barcelona -especialitat en Arts Escèniques- (1995).
  • Estudis de Postgrau de les Arts Escèniques a la UB impartits pel Dr. Ricard Salvat.
  • Estudis de Postgrau a Middlesex University of London -Theatre Directing Cours-
  • Formació Direcció Escènica a l'Òpera: Meritoriatge al Gran Teatre del Liceu de Barcelona; La Maestranza de Sevilla i Royal Opera House Covent Garden, London. (Temporades 1989-1996)
  • Formació en Tècniques Narratives i Dramatúrgia avançada en diversos centres nacionals i internacionals.
  • Arbàgel, un revolt de l’amor —novel·la— Premi Guillem Nicolau 2018. Gara d’Edizions, Govern d’Aragó.
  • La Pèrdua —teatre— Arola Editors 2017.
  • Ànima Molla —teatre— (Narrativa Poètica per a ser Escenificada) III CLD 2015 i 2016 Fundació Romea, AADPC i AIESGAE.
  • Resposta a Cartes Impertinents —teatre— Arola Editors 2014.
  • Amb Ulls Propis —teatre— Episkenion 2013.
  • Lo Mas del Llaurador, un llaurat Cum Laude —relat— Els Pobles Oblidats; Edicions Sidillà 2013.
  • Com el noguer de l'Agüelo Txere —relat— Abreda Ebrenca; March Editor 2010.
  • La Venta de l’Hereva —novel·la— Premi Guillem Nicolau del 2009. Govern d’Aragó
  • La Invocació de les aigües —relat— Galeria Ebrenca; Aeditors/Serret 2009.
  • Fora de Temps, Fora de Lloc —teatre— Lo Trinquet; Institut d’Estudis Turolenses 2009.
  • Des del 2009 Articles, entrevistes, assaig i monogràfics de teatre al Diario de Teruel; Temps de Franja, Terol; Magazine Literari Styli Locus, Terol; Episkenion Univ. València; PrimerActo, Madrird. Projecte Vaca, Barcelona. Hispanic Research Journal Editor in Chief Dc. John London, Department of Iberian and Latin American Studies, Queen Mary, University of London.
  • Rostres d’aigua en el Matarranya —recull de relats—; Continuar? —teatre—; Aturant-se —novel·la— (en vies de publicació).