Distàncies curtes: posem en joc els estils narratius: directe, indirecte, lliure

  • 9 h
  • VD  VIDEOCURS EN DIRECTE 
  • novetat
  •      Laura López /
  •    Aquest curs s'imparteix en: Català
  •    Les intervencions en el curs es fan en Català o Castellà

Preu curs :

Si participes en línia
150,00 €

(Aquesta modalitat d'inscripció no requereix ser soci de l'Ateneu Barcelonès)

 consulta els descomptes i les formes de pagament disponibles (aquí >>)

El seminari s'impartirà els dimarts 11, 18 i 25 de gener, de 17.30 a 20.30 h

Grups de curs de l'edició actual

 

Laura López

Grup A1
VIDEOCURS EN DIRECTE
Dimarts 17:30-20:30 h
Data d'inici: 11/01/2022
Vull fer les classes del curs:
EN LÍNIA

Edicions d'aquest curs

  • gener (s)
Quan el narrador no hi és, els personatges ballen. 

La tria del narrador, extern o personatge. En quin moment i com es retira d’escena i dona pas als diàlegs? Com introdueix les veus dels personatges dins de la narració?

Aprenent a fer servir el zoom i els diferents objectius de la càmera de narrador: 

Diàlegs sense guionet ni cometes. Estil directe i indirecte lliure. 

Combinatòria dels estils lliures amb els estils directe i indirecte ortodoxos. Per què, com i quan? 

Grau d’intervenció del narrador en la història. Presents o absents, els verbs de dicció i les acotacions.

En les distàncies curtes, és quan l’escriptor se la juga. 

Com s’ho fan els autors professionals per donar sentit i intenció a l’ús de les distàncies narratives, tot fent-ne un ús orgànic, necessari, que jugui a favor de les necessitats de la història? 

Ho veurem a partir de a lectura de contes i fragments de novel·la de Jaume Cabré, Mercè Rodoreda, Clarice Lispector, Uxue Apaolaza, autors experts en l’ús de la càmera personal.

Aprendre a utilitzar amb eficàcia els estils directe, indirecte i els estils lliures a l’hora de fer parlar els personatges, i a combinar els estils de manera estratègica en les nostres narracions. Millorar els nostres diàlegs en contes i novel·les. 

Llegir contes i fragments de novel·les d’autors i autores de referència per tal de veure-hi com s’ho fan per prendre les decisions més efectives a l’hora de manejar els quatre estils i integrar els diàlegs dins de la veu narrativa. 

Practicar les distàncies narratives en l’escriptura d’un conte breu.

El curs consistirà en la lectura i anàlisi col·lectiva de contes, fragments de novel·les d’autores i autors de referència. Els participants al curs escriuran també, tot aplicant les tècniques aportades al curs, un conte breu on practicaran els estils lliures i els textos s’analitzaran en grup.

Valeria C. Selinguer, Escribir diálogos en el cuento y en la novela. Grafein Ediciones, 2006. 

“Los buenos diálogos. (1) y (2)”, dentro del volumen Escribir cuento, manual para cuentistas, Escuela de Escritores, Páginas de espuma, 2020

Vincenzo Cerami, Consells a un jove escriptor. Narrativa, cinema, teatre i ràdio. Edicions 62, 1997
Els camps marcats amb asterisc (*) són obligatoris

Important

  • Aquest servei NO et compromet a matricular-te a cap curs.
  • Aquest servei NO implica cap tipus de reserva de plaça per a cap curs.
  • L'única finalitat d'aquest servei és que quan s'obri el període de matriculació per al curs que hagis triat, t'enviarem un correu electrònic com a recordatori.
Pots consultar informació sobre el tractament de dades personals a Política de privacitat
Els camps marcats amb asterisc (*) són obligatoris
*escriu aquí tots els dubtes que tinguis sobre aquest curs
Pots consultar informació sobre el tractament de dades personals a Política de privacitat