CLASSE 1: Etiquetant la comicitat
-L’actitud del guionista d’humor: pensament narratiu Vs. pensament paradigmàtic.
-Els perills del guionista d’humor. De la síndrome De Charlie Kaufman a la de Stendhal
CLASSE 2: L’sketch: les primeres passes
Repàs dels exercicis fets a casa pels alumnes
CLASSE 3: EINES (en rigorós ordre alfabètic)
Repàs dels exercicis fets a casa pels alumnes
CLASSE 4. CLASSES D’SKETCHS
CLASSE 5: SAFARI DE PERSONATGES
CLASSE 6: PRESENTACIÓ DE L’SKETCH FINAL I CONCLUSIONS
Brainstorming final: Lectura i anàlisi dels sketchs escrits pels alumnes
“Del gag a l’sketch (Tècniques d’ecriptura professional de l’humor televisiu)” és una formació de dotze hores (repartit en sis classes de dues hores) adreçat a guionistes, aspirants a guionistes i, en general, a tothom que vulgui conèixer les eines que provoquen la comicitat.
Els alumnes sortiran amb una base teòrica molt potent, que inclou, per exemple, classes dedicades específicament al procés creatiu i els formats d'idees o a l’estructura narrativa en els guions d’humor. Però, al mateix temps, la metodologia té una clara vocació pràctica. Donarem pautes als alumnes. Classificarem els diversos gèneres d’humor. Els ensenyarem a presentar un guió amb aparença professional. Veurem i analitzarem alguns sketchs mítics que els serviran de patró i estímul. Els alumnes aprendran a “parir” un bon sketch en un brainstorming, a partir d’un tema aparentment gens graciós. Com a deures, escriuran sketchs emprant pautes molt concretes i, entre tots, tractarem de millorar-los el dia següent a classe. Finalment, sortirem al carrer a fer un Safari de personatges que servirà per preparar l’sketch final: cada alumne haurà de presentar-lo a classe, com si anés a vendre’l a una cadena de televisió.
SOBRE EL PROCÉS CREATIU EN GENERAL:
-“Mientras escribo”. Stephen King. Plaza & Janés Ed. 2001. ISBN: 84-01-32860-8
-”El cine según Hitchcock”. François Truffaut. Alianza Editorial. ISBN: 84-206-1554-4
SOBRE L’HUMOR (EN GENERAL):
-Henri Bergson: “La risa”. Madrid. Espasa-Calpe, Austral. 1993.
-G.Díaz Migoyo: “El funcionamiento de la ironía”, en “Humor, ironía, parodia”, de Diversos Autores. Madrid. ED.Fundamentos, 1980.
-Sigmund Freud: “El chiste y su relación con lo inconsciente”. El libro de bolsillo Nº162, Madrid. Alianza Editorial. ISBN: 84-206-1162-X
MANUALS PER AL GUIONISTA
-John Vorhaus: “The Comic Toolbox: How to be funny even if you’re not.” Silman-James Press, 1994.
-Blake Snyder: “¡Salva al gato! El libro definitivo para la creación de un guión” Alba editorial, 2010. ISBN:978-84-8428-582-3
-Gene Perret & Carol Burnett: “Comedy writting step by step”. Hollywood. Samuel French, 1990.
-Jenny Roche: “Comedy Writting (Teach yourself)” McGraw-Hill, 1999.
ASSISTIR “EN DIRECTE” A UN BRAINSTORMING
“Me alquilo para soñar” (Taller de guión de Gabriel García Márquez). E.I.C.T.V/Ollero& Ramos Editores, 1995.ISBN: 84-7895-065-6.
SOBRE ROLS DE PERSONATGES I TRAMES
Robert McKee: “El guión”. Alba Editorial. ISBN: 84-8428-168-X Cristopher Vogler: “El viaje del escritor”. Ma Non Troppo, Ed. Robinbook. ISBN: 978-84-95601-51-3
GUIONS PER (RE)LLEGIR EN QUALSEVOL OCASIÓ:
-Graham Chapman, John Cleese, Eric Idle, Michael Palin, Terry Jones and Terry Gilliam: “MONTY PYTHON: The complete Monty Python’s Flying Circus: All the words.” Phanteon Books. New York, 1999.
-Germans Marx: “Groucho i chico, advocats” Barcelona, Columna, 1989.
LECTURA (RÀPIDA) A LA XARXA:
Writing Sketch Comedy That Sells By Brian Luff
Preu curs :
Formació adreçada a guionistes, aspirants a guionistes i, en general, a tothom que vulgui conèixer les eines que provoquen la comicitat.
Consulta els descomptes i les formes de pagament disponibles (aquí >>)