1. La Idea. La Storyline. La Sinopsi.
2. Cinema comercial i cinema independent. La originalitat i la convenció.
3. Les lleis dels gèneres cinematogràfics.
4. Cinema i literatura. La universalitat en el cinema.
5. Els personatges de cel·luloide. Funcions dels personatges. Motivació i objectiu. Psicologia i emoció. Realitat i convenció.
6. Història, tema i conflicte. Tipus de conflictes.
7. El paradigma. Els actes. Fil narratiu. Trames i subtrames. Construcció de les trames.
8. Construcció i redacció de l'argument.
9. La figura del productor. El que busquen les productores. El camí que ha de fer un guió per arribar a ser filmat. Com funcionen els productes d’audiovisuals. El mercat del cinema.
- L'alumne aprèn la teoria cinematogràfica bàsica per a crear històries per a convertir-les en un llargmetratge.
- L'alumne crea i redacta un argument de llargmetratge cinematogràfic amb l'estil correcte per a poder presentar a productores. Amb l'argument acabat, l'alumne pot començar a escriure el guió.
- Cada classe té una part teòrica i una part pràctica en que s'analitza i es corregeix el que l'alumne ha escrit durant la setmana.
- A cada classe l'alumne va aprofundint en la teoria cinematogràfica per tal d'anar construint, pas a pas, la seva pròpia història i redactar-ne la sinopsi i l'argument.
- S'analitzaran en profunditat uns quants films de diferents gèneres que es donaran a l'alumne perquè pugui visionar durant la setmana.
- Robert McKee. El Guión. Alba Editorial.
- Michel Chion. Cómo se escribe un guión. Ediciones Cátedra, Signo e imagen.
- Syd Field. El manual del guionista. Plot ediciones.
- Jordi Balló i Xavier Pérez. La llavor immortal. Empúries.
Preu curs :
Formació dedicada a la primera fase de l’escriptura de guions: l’argument i els personatges.
Consulta els descomptes i les formes de pagament disponibles (aquí >>)